Fakta eller Myt? ”Occasional Fasting” kan öka din testosteron

testosteron och mat

Det är sant att kalorier och fetter är väsentliga för testosteronproduktion. Det är också sant att tillfällig fasta har positiva fördelar!

Det kan tyckas som en motsättning till vårt populära inlägg om de bästa matvarorna för att öka testosteron. Vi vet. Men det är verkligen enstaka fasta bra. Det är ett annat sätt att öka dina testosteronnivåer och din mänskliga tillväxthormon (HGH).

En överraskande sak om fastande och testosteron är det …

 

Du kan öka din totala testosteron 180% med bara en kort kortsiktig snabb!

Detta är enligt Christopher Walker, författare till Testshock med examen i neurovetenskap från Duke University. Han säger att intermittent fastande kan gynna en icke obese man på flera sätt. Detta inkluderar ökat luteiniserande hormon (ett testosteronprekursorhormon) upp till 67%.

En annan fördel med intermittent fasta, säger Walker, är att det ger din kropp en daglig chans att bränna överflödigt kroppsfett för bränsle och befria sig från mindre toxiner.

Men bli inte borttagen … Du borde inte fasta under en längre tid. Det är inte bra, för det kommer att börja sänka testosteron.

Men intermittent fasta – fasta i upp till 24 timmar – kommer att skörda några betydande hormonella och fysiska fördelar.

Här är en fast ordning du kan försöka …

  • Säg att du bestämmer dig för att börja en snabb på lördag. Du skulle sluta äta klockan 10 eller 11 på fredag. Ät sedan inte igen till 10 eller 11 p.m. på lördag kväll.
  • Drick så mycket rent vatten, ört eller grönt te som du vill. (Försök kläm citronsaft i det renade vattnet för att hjälpa till med avgiftning.)
  • Du kan också konsumera upp till 30 gram Branch Chain Aminosyror (BCAA) i tablett eller pulverform.
  • Lyft inte vikter eller träning under din snabba.
  • Avsluta med ett litet protein och ekologisk vegetabilisk tung måltid.

Prova det för en dag och se vad som händer! Du har förmågan att öka din testosteron med förändringar, så här, till din livsstil.

Ibland är dessa förändringar svåra. Men det bästa är att de är säkra och naturliga. Det finns inga riskabla biverkningar för din övergripande hälsa. Faktum är att hälsosamma livsstilsförändringar ökar dina Testosteron nivåer samtidigt som du förbättrar din övergripande hälsa!