5 tips för vintern

Om du är en av de många som verkar för att fånga allt som händer runt, kan det vara dags att se till att din kost inte lämnar dig sårbar.

 vinter

Det är viktigt att titta på hur väl du förutsättningar att överleva alla de otäcka buggar förhärskande vid denna tid på året. Kolla in dessa tips för vinter wellness för att hjälpa dig bekämpa angrepp.

Gå för färg i frukt och grönsaker

Se till att de flesta av din kost är fylld med en mängd olika säsongens frukter och grönsaker, rika källor till kraftfulla antioxidanter som hjälper till att skydda kroppens celler mot skador och infektioner.

Pumpa, sötpotatis, broccoli, apelsiner, röd paprika, och rödbetor är alla stora källor till näring och kan antingen vara Juiced, kastas in i wok eller i ugn och serveras med värmande grytor och soppor, perfekt för vissa vintern värme!

Håll vätskeintag upp och skaffa en testosteron booster!

Många människor dricker mindre vatten på vintern, men dricka te är också återfuktande, och ger också komfort och värme. Grönt te har den extra fördelen av att vara packad med immunsystemet och testosteron booster med antioxidanter.

Glöm inte vitamin D!

Ibland kallas solen vitamin, D-vitamin har visat sig bidra till att stödja immunsystemet. På vintern är det en rättvis satsning kanadensare inte får mycket D-vitamin från exponering för solen.

I detta fall kan mat blivit den viktigaste källan till D-vitamin Fet fisk som lax, makrill och sardiner är bra källor till vitamin D, liksom vitamin D-berikade mjölk och yoghurt.

Kolla olivbladsextrakt

Olivblad har traditionellt använts för att förbättra funktionen hos immunförsvaret och hjälpa hanteringen av virusinfektioner, särskilt när febern är närvarande.

Dessa traditionella metoder förefaller stödjas av in vitro-och djurstudier där oleuropein (allmänt som en av de viktigaste beståndsdelarna i olivblad) har visat sig vara effektivt mot ett antal sjukdomsframkallande mikrober, inklusive virus som orsakar influensa och liknande luftvägsinfektioner.

Nå för astragalus

Bortsett från echinacea, finns det flera andra effektiva växtbaserade immun boosters som inte är så välkända. En av dessa, Astragalus membranaceus är bland de viktigaste örterna i traditionell kinesisk medicin.

Samt vara ett immunsystem booster, dess fördelar inkluderar potent antiinflammatorisk och antioxidant verkan, hjärt-skydd, och reduktion av kortisol (kroppens stresshormonet).